Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
1. Zaměstnanci určení ředitelem školy k poskytování informací:
Mgr. Jana Chýlková – zástupkyně ředitele
Mgr. Hana Kuřilová - výchovná poradkyně
Lenka Rastočná - vedoucí vychovatelka – činnost školní družiny
Marcela Maluchová - hospodářka – administrativní provoz školy
Bc. Eva Kašáková - vedoucí školní jídelny – činnost školní jídelny při ZŠ Bohumínská
2. Zaměstnanci školy určeni k přijímání písemných, telefonický a ústních žádostí o informace
Mgr. Jana Chýlková – zástupkyně ředitele školy
Mgr. Hana Kuřilová - výchovná poradkyně
Lenka Rastočná - vedoucí vychovatelka
Marcela Maluchová - hospodářka, Bc. Eva Kašáková - vedoucí školní jídelny
3. Spojení na zaměstnance určené k přijímání a poskytování informací
Adresa organizace: Základní škola Slezská Ostrava, Pěší 1, příspěvková organizace, Pěší 1/66, Ostrava-Muglinov, 712 00
Telefon: 596244880
4. Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace
Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně, telefonicky nebo písemně.
Ústní a telefonické žádosti vyřizují určení zaměstnanci podle druhu poskytované informace.
Písemné žádosti se podávají na sekretariát školy.
Náležitosti žádosti:
- komu je podání určeno;
- kdo je činí (nelze žádost podat anonymně).
Předpisy, výroční zprávy o činnosti a hospodaření, rozpočet a zásady hospodaření s FKSP, kolektivní smlouva, vnitřní směrnice školy, jsou k nahlédnutí denně v době od 8,00 do 14,00 hodin v kanceláři ředitele školy.
Žádost je vyřízena pokud žadateli:
- byla poskytnuta ústní informace a žadatel s ní souhlasí a nemá další požadavky (pouze u ústních žádostí);
- byla poskytnuta informace formou písemného sdělení;
- bylo umožněno nahlédnout do spisu a zjistit si tak potřebné informace;
- bylo umožněno pořídit tištěnou kopii požadovaného materiálu;
5. Lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace
Písemná žádost, která splňuje všechny náležitosti se vyřizuje do 15 dnů od přijetí nebo od upřesnění žádosti.
Lhůtu pro poskytnutí informace lze prodloužit o 10 dnů ze závažných důvodů, kterými jsou:
- vyhledání a sběr požadovaných informací je mimo školu, předškolní nebo školské zařízení, kde byla žádost podána;
- vyhledání a sběr objemného množství různých odlišných informací;
- konzultace s jinými povinnými subjekty, které mají vážný zájem na rozhodnutí o žádosti.
6. Omezení a neposkytnutí informace
Škola může omezit poskytnutí informace:
- pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům školy;
- jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí školy.
Škola informaci neposkytne pokud:
- byla předána škole osobou, která povinnost poskytovat informace nemá, a tato osoba s poskytnutím informací nesouhlasí;
- zveřejnění informace ukládá zákon v předem stanovených pravidelných termínech až do nejbližšího následujícího období;
- poskytnutím informace by byla porušena ochrana duševního vlastnictví stanovená zvláštním předpisem;
- informace se týká probíhajícího trestního řízení;
7. Odvolání
Pokud škola nedá ve stanovené lhůtě informaci, může žadatel podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
Odvolací lhůta proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti podat informaci je 15 dnů od doručení rozhodnutí.
Odvolání se podává u školy, která rozhodnutí vydala nebo měla vydat.
O odvoláních rozhoduje ředitel školy, pokud informace poskytuje podřízený, nebo zřizovatel, pokud informace poskytuje ředitel školy.
O odvolání se rozhoduje do 15 dnů od předložení odvolání škole.
Pokud příslušný orgán k rozhodnutí o odvolání nerozhodne, má se za to, že odvolání zamítl a napadené rozhodnutí potvrdil.
Za den doručení tohoto rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení dovolání.
Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona.
8. Úhrada nákladů spojených s poskytováním informací
Škola je oprávněna žádat úhradu nákladů spojených s vyhledáním informací, pořízením kopií, odeslání informace žadateli.
Ředitelství Základní školy v Ostravě-Muglinově od 1.9. 2011 stanovuje sazebník úhrad na náklady spojené s vyhledáváním informací podle množství a složitosti vyhledávání:
1. Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy – bezplatně
2. Pořízení kopie za stránku A4 2,-Kč
3. Odesílání informace poštou za výši poštovného
4. Za vyhotovení kopie rozhodnutí (přijetí ke školní docházce, odklad školní docházky, rozhodnutí o přestupu a další správní řízení) poplatek 100,-Kč.
V ceně jsou zahrnuty náklady s vyhledáváním daných informací podle množství a složitosti, pořízení kopie, potvrzení, že kopie souhlasí s originálem. Platba se provádí při podání žádosti v hotovosti. Úhrady jsou vybírány na sekretariátě školy v hotovosti, žadateli je vždy potvrzena úhrada poplatku.
Na žádost žadatele škola, sdělí předem předpokládanou výši nákladů. Úhrada je příjmem školy.